Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Strategiat ja suunnitelmat

Suunnitelmallista markkinointiviestintää pienen yrityksen tarpeisiin.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa markkinoida yritystä ja kehittää sitä. Ratkaisevaa on ymmärtää, millaisia tavoitteita haluat markkinoinnillasi saavuttaa – ja miten nämä tavoitteet tukevat yrityksesi liiketoimintaa.

Kun tavoitteet ovat kirkkaana mielessä, on aika valita niihin parhaiten sopivat keinot ja kanavat. Tämä edellyttää paitsi selkeää markkinointistrategiaa, myös sen käytäntöön vievää suunnitelmaa.

Autan yritystäsi laatimaan markkinointistrategian ja siihen pohjautuvan, selkeästi jäsennellyn suunnitelman. Yhdessä ne nivovat markkinoinnin loogiseksi, tavoitteelliseksi ja käytännönläheiseksi kokonaisuudeksi, jonka toteutus on helpompi suunnitella, seurata ja kehittää. Kun strategia antaa suunnan ja suunnitelma konkretisoi tekemisen, on markkinointi hallittavaa myös silloin, jos yrityksen liiketoimintaympäristö muuttuu.

Lue myös:

  • Markkinoinnin mittaaminen – mitä, miten ja miksi?
  • Huomioi nämä neljä kohtaa, kun aloitat pienen yrityksen markkinoinnin!
  • RACE-malli: näin rakennetaan yhtenäinen ja tehokas ostopolku
Haluan kuulla lisää
alt=””
alt=””

Saat kauttani kaikki tarvitsemasi ratkaisut markkinoinnin strategiseen ja suunnitelmalliseen toteuttamiseen

preferia markkinointistrategia

Markkinointistrategia

Lue lisää
preferia markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma

Lue lisää
preferia markkinointistrategia

Markkinointistrategia

Lue lisää
preferia markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma

Lue lisää
  • preferia markkinointistrategia

    Markkinointistrategia

    Lue lisää
  • preferia markkinointisuunnitelma

    Markkinointisuunnitelma

    Lue lisää

Miksi yrityksen tulisi laatia strategia ja suunnitelma markkinointinsa tueksi?

Kun yksittäiset markkinoinnin toimenpiteet perustuvat huolellisesti laadittuun strategiaan, kokonaisuus pysyy suunnitelmallisena ja johdonmukaisena. Satunnaisten tai hetken mielijohteesta tehtyjen päätösten sijaan yrityksen markkinointi nojaa ennalta määriteltyihin tavoitteisiin, jotka noudattavat ja tukevat liiketoiminnallisia tavoitteita.

Kun jokaiselle markkinoinnin toimenpiteelle löytyy syy ja perustelu strategiasta, kokonaisuus on huomattavasti helpommin hallittavissa. Tämä ei ainoastaan selkeytä markkinointia, vaan varmistaa, että jokainen yksittäinen ratkaisu vie yrityksen markkinointia eteenpäin ennalta määritettyjen tavoitteiden mukaisesti.

Strategian laatiminen syventää ymmärrystä kohderyhmistä – erityisesti ihanneasiakkaista ja ostajapersoonista. Mitä paremmin tunnet yleisösi, sitä tarkemmin voit kohdentaa viestisi, ja sitä todennäköisemmin se osuu maaliin. Tämä parantaa merkittävästi markkinoinnin vaikuttavuutta ja tukee pitkäjänteistä asiakassuhteiden ylläpitämistä.

Hyvä strategia ja sen käytäntöön vievä suunnitelma auttavat laatimaan oikeat mittarit markkinoinnin toimenpiteiden tehokkuuden ja edistymisen arviointiin. Kun tiedetään, mitä markkinoinnissa on mitattava ja miksi, kokonaisuutta voidaan kehittää faktojen, ei arvailujen pohjalta. Tämä auttaa välttämään turhaa työtä ja kohdistamaan markkinoinnin resurssit sinne, missä niistä on eniten hyötyä.

Organisaation brändin ylläpitäminen ja kehittäminen on helpompaa, kun markkinoinnin toimenpiteet perustuvat ennalta määriteltyihin ja yhtenäisiin linjauksiin. Strategia toimii tällöin koko markkinoinnin selkärankana, jäsentää päämäärät ja varmistaa, että jokainen toimenpide toimii osana tavoitteellista kokonaisuutta.

Johdonmukaisuus rakentaa uskottavuutta, ammattimaisuutta ja vahvistaa brändin tunnistettavuutta. Kun brändin ydin, arvot, äänensävy sekä tärkeimmät kohderyhmät on määritelty, myös yksittäisten markkinoinnin toimenpiteiden linjakkuuden ylläpitäminen on huomattavasti helpompaa.

Voisit olla kiinnostunut näistä markkinoinnin blogikirjoituksista

  • RACE-malli: näin rakennetaan yhtenäinen ja tehokas ostopolku
    blogi | Digimarkkinointi | Strategiat ja suunnitelmat

    RACE-malli: näin rakennetaan yhtenäinen ja tehokas ostopolku

    01/07/202519/09/2025 10 min

    Harva meistä ostaa tuotetta tai palvelua hetken mielijohteesta – varsinkaan, jos kyseessä on arvokkaampi tai pitkäkestoisempi hankinta. Jokaisen yrityksen kannattaakin aika ajoin pysähtyä tarkastelemaan asiakkaidensa ostopolkua. Tähän RACE-malli on erinomainen työkalu.

    Lue lisää RACE-malli: näin rakennetaan yhtenäinen ja tehokas ostopolkuContinue

  • miten markkinoida yritysta preferiacreative
    blogi | Strategiat ja suunnitelmat

    Miten markkinoida yritystä? Huomioi nämä neljä kohtaa, kun aloitat pienen yrityksen markkinoinnin!

    06/08/202519/09/2025 7 min

    Yrityksen markkinointi on ennen kaikkea yhdistelmä oivaltamista, kokeilemista, priorisointia – ja huolellisesti tehtyjä pohjatöitä. Tämä kirjoitus on sinulle, joka etsit vastausta siihen, miten markkinoida yritystä tehokkaasti ilman, että käytät siihen kaikkia rahojasi, hermojasi tai yöuniasi.

    Lue lisää Miten markkinoida yritystä? Huomioi nämä neljä kohtaa, kun aloitat pienen yrityksen markkinoinnin!Continue

  • alt=""
    blogi | Strategiat ja suunnitelmat

    Uusi vuosi ja uudet kujeet – 6 markkinoinnin uudenvuodenlupausta pienyrittäjälle

    02/01/202519/09/2025 6 min

    Vuodenvaihde on täydellinen hetki varmistaa, että yrityksen markkinoinnin perusta ja suuntaviivat ovat kunnossa. Lue, miten pienikin yritys voi tehostaa markkinointiaan ilman suuria rahallisia investointeja.

    Lue lisää Uusi vuosi ja uudet kujeet – 6 markkinoinnin uudenvuodenlupausta pienyrittäjälleContinue

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen