Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • SisältömarkkinointiLaajenna
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      • Valokuvaus ja videot
    • DigimarkkinointiLaajenna
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • TaittotyötLaajenna
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmatLaajenna
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Hakukoneoptimointi

Hakukone-
optimointi

Hakukoneoptimointi (SEO), hakukonenäkyvyys, sivuston näkyvyys.

Kun asiakkaat etsivät tuotteita tai palveluita verkossa, he käyttävät mitä todennäköisemmin Googlea tai muita hakukoneita. Jos yrityksesi verkkosivut eivät nouse hakutuloksissa korkealle – tai ole näkyvillä hakutulossivuilla laisinkaan – menetät arvokkaita myynti- ja yhteistyömahdollisuuksia.

Hakukoneoptimointi (SEO) on sarja pitkäjänteisyyttä vaativia toimenpiteitä, jotka parantavat verkkosivustosi sijoitusta hakukoneiden tuloksissa ja tuovat sivustollesi lisää liikennettä. Autan varmistamaan, että sivustosi on rakennettu teknisesti asianmukaisesti, se sisältää riittävästi oikeaa sisältöjä avainsanoineen ja sen auktoriteettia saadaan kasvatettua ulkoisilla linkeillä.

Lue myös:

  • Hakukokemuksen optimointi (SXO): Näin hakukokemus auttaa sinua ja yritystäsi
  • Tuotatko sisällöt yrityksesi kotisivuille? Näille vinkeillä onnistut sisällöntuotannossa!
Haluan kuulla lisää
hakukoneoptimointi digimarkkinointi preferia creative

Hakukoneoptimointi palvelee Preferian asiakkaita kattavasti eri tilanteissa

osatek referenssit kirjoitustyöt

Blogiartikkelit

Momenttiavaimien kalibrointipalvelulla hakutulosten kärkeen

Osatek halusi markkinoida kalibrointipalveluaan ja ohjata liikennettä hakukoneista kalibrointiaiheisilla hakusanoilla. Preferian toteuttama hakukoneoptimoitu artikkeli nosti yhtiön kalibrointiartikkelin Googlen kärkisijalle vain muutamassa viikossa.

Lue lisää >>

alt=””

Sivuston rakenteen uudistaminen

Palvelut paremmin esiin kevyellä verkkosivu-uudistuksella

Uudenmaan Rala Palvelut uudisti Preferian avulla verkkosivustonsa rakennetta ja hierarkiaa. Muutoksella tuettiin paitsi sivustolla navigointia, myös sen sisältöjen löydettävyyttä hakukoneista. Lopputuloksena on selkeä ja toimiva verkkosivusto, joka tuo entistä selkeämmin esille yrityksen tarjoamat palvelut ja nostaa ne oikeaan aikaan potentiaalisten asiakkaiden eteen.

Lue lisää >>

alt=””

Strateginen sisältömarkkinointi

DB Schenkerin täyssähköinen HCT-yhdistelmä kääntää katseista

Preferia auttoi DB Schenkeriä sisällömarkkinoinnissa, kun yhtiö kertoi keväällä 2024 Suomen ensimmäisen täysähköisen HCT-yhdistelmän käyttökokemuksista ja halusi vahvistaa brändimielikuvaansa raskaan liikenteen sähköistämisen saralla. Google tarjosi DB Schenkerille vain muutamassa viikossa featured snippet -vastauksen hakusanalle ”täyssähköinen hct yhdistelmä.”

Lue lisää >>

alt=””

Verkkosivujen tekstit

Laserkoneet teollisuuden ammattikäyttöön – helposti Googlesta löytäen

Kaiverrus-, laser- ja merkintälaitteita maahantuova Gravox sai Preferialta apua laserkoneidensa markkinointiin. Gravoxin orgaaninen näkyvyys hakusanalla ”laserkoneet” kasvoi merkittävästi sen jälkeen, kun Preferia tuotti kategoriasivulle uudet, hakukoneoptimoidut sisällöt.

Lue lisää >>

Kiinnostaako hakukoneoptimointi?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Paranna hakukonenäkyvyyttäsi helposti.

Autan sinua parantamaan hakukonenäkyvyyttäsi ja kehittämään verkkosivujesi sisältöjä ja teknisiä ratkaisuja. Näin voit parantaa sijoitustasi hakutuloksissa ja kasvattaa verkkosivustosi näkyvyyttä – ja mikä tärkeintä, kerätä lisää kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita.

Hakukoneoptimointi on monimuotoinen kokonaisuus, joka yhdistää useita avainaspekteja relevanteista avainsanoista teknisesti oikein rakennettuihin verkkosivuihin. Hakukoneet päivittävät säännöllisesti algoritmejaan, minkä vuoksi omien sivujen hakukonenäkyvyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä kannattaa tarkistaa säännöllisin väliajoin. Verkosta löytyy runsaasti hyviä ja kattavia oppaita aiheesta: esimerkiksi Google on julkaissut oman oppaansa, joka tarjoaa hyvän peruskäsityksen hakukoneoptimoinnista.

Muistathan, että saat kauttani myös muut palvelut hakukoneoptimoinnin tueksi:

  • sisällöntuotanto
  • verkkosivut
Haluan kuulla lisää

Usein kysyttyä

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan sivuston luonnollista näkyvyyttä hakukoneiden tarjoamissa hakutuloksissa. Maksetun mainonnan sijaan orgaaninen näkyvyys mahdollistaa sisältöjen ja verkkosivuston nousemisen hakutuloksien kärkeen ilmaiseksi. Verkkosivut ovat tällöin paitsi teknisesti hakukoneystävälliset, myös toteutettu sisällöllisesti siten, että hakukoneet pitävät tarjottavaa sisältöä hyödyllisenä ja tehtyihin hakuihin vastaavana tietolähteenä.

Hakukoneoptimoinnin osa-alueet voidaan jakaa karkeasti kolmeen osaan:

  • tekniseen hakukoneoptimointiin
  • sisällön hakukoneoptimointiin
  • ulkoiseen hakukoneoptimointiin

Tekninen optimointi varmistaa, että verkkosivusto on toteutettu teknisesti oikein. Sivujen löydettävyyteen ja teknisen hakukoneoptimoinnin onnistumiseen vaikuttavat useat tekijät, kuten sivuston rakenne, uudelleenohjaukset, sivuston nopeus ja sivuston käytettävyys mobiilissa.

Monet verkkosivujen julkaisualustat ovat nykyisin varsin hakukoneystävällisiä. Säännöllisesti sivujen toimivuutta seuraamalla ja tarkkailemalla voidaan kuitenkin varmistaa, että hakukonenäkyvyys ei vahingossa kärsi esimerkiksi sivuston päivitysten vuoksi.

Hakukoneoptimoitu sisältö pyrkii vastaamaan Googlessa ja muissa hakukoneissa käytettäviin avainsanoihin ja hakuihin. Tällöin hakukoneet nostavat sivuston hakutuloksissa korkealle ja osoittavat, että sivuilta löytyy vastaus hakusanojen muodossa esitettäviin kysymyksiin ja tiedusteluihin. Tutkimalla yleisimpiä ja relevantteja hakusanoja voidaan selvittää, minkälaisia sisältöjä hakukoneita käyttävät kaipaavat.

Mitä paremmin yritykset tuntevat yleisönsä ja asiakkaansa – ja myös heidän käyttämänsä hakusanat – sitä paremmin ne pystyvät vaikuttamaan omaan sijoitukseensa Googlen ja muiden hakukoneiden ehdotuksissa. Leipätekstien ja kirjoitusten lisäksi sivuston näkyvyyteen hakukoneissa vaikuttavat muut sisällöt, kuten sivujen otsikot, metakuvaukset ja kuvien alt-tekstit.

Mitä paremmin sivusto kerää liikennettä muista lähteistä, sitä parempana tietolähteenä hakukoneet sivustoa pitävät. Tällöin verkkosivu nousee todennäköisemmin korkealle hakutuloksissa. Hakukoneet pitävät hyvistä ja luotettavista sivuista tulevia linkkejä merkkinä siitä, että sivusto tarjoaa arvokasta sisältöä, minkä vuoksi niiden kannattaa tarjota sivustoja vastaukseksi käytettyihin hakusanoihin.

Runsas paluulinkkien (backlink) määrä ei kuitenkaan itsessään takaa hyvää näkyvyyttä, vaan myös lähdesivujen laadulla ja linkittävien verkkotunnusten määrällä on merkitystä. Mitä useammat ”hyvälaatuiset” verkkosivustot jakavat yrityksen verkkosivun linkkiä eteenpäin, sitä paremmin hakukoneet noteeraavat sivustoa tarjoamissaan tuloksissa.

Myös Googlen yritysprofiilit, erilaiset arvostelupalvelut, keskustelupalstat, aktiivisuus sosiaalisen median kanavissa ja muu brändiä levittävä tietoisuus vaikuttavat positiivisesti ulkoiseen hakukonenäkyvyyteen.

Kyllä – joskin ammattilaisen avulla pääsee hyvin vauhtiin! Avainsanojen ja hakutulosten kehitystä seuraamalla on mahdollista tuottaa sisältöjä, jotka nostavat verkkosivuston hakutuloksissa mahdollisimman korkealle. Myös yleisesti käytetyt ja relevantit hakusanat voivat vaihdella esimerkiksi vuodenaikojen ja trendien mukaan.

Lisäksi hakukoneoptimointi vaatii sivuston aktiivista ylläpitämistä. Aktiivisesti päivitettävät verkkosivut ovat hakukoneille merkki sisällöstä, joka on suurella todennäköisyydellä ajantasaista ja siten hakijoille hyödyllistä.

Ota rohkeasti yhteyttä, niin tehdään verkkosivuillesi SEO-auditointi. SEO-auditoinnissa arvioimme esimerkiksi sitä…

  • miten sivustosi sijoittuu tällä hetkellä hakukoneissa
  • kuinka hyvin sivustosi toimii teknisesti
  • miten sivustosi sisältö vastaa yleisösi hakutarkoituksiin

Auditoinnin pohjalta pystymme sopimaan tarkemmat askelmerkit hakukonenäkyvyytesi parantamisesta. Tarjoan hakukoneoptimointia kertaluontoisena sekä jatkuvana mallina. Kertaluonteinen optimointi soveltuu hyvin, jos sinulla on itselläsi taustaa verkkosivujen optimoinnista ja luotat siihen, että saat itse perusasiat auditoinnin pohjalta kuntoon. Jatkuvassa mallissa seuraamme pidemmällä aikavälillä verkkosivusi näkyvyyden kehitystä ja teemme tulosten pohjalta optimointia pitkin matkaa.

Vahvistetaan yrityksesi brändiä yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Uutiskirjeen tilaajana saat tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Laskutustiedot

Y-tunnus: 3398060-7
Verkkolaskuosoite: 003733980607
OVT-tunnus: 003733980607

Operaattori: Apix Messaging Oy (003723327487)

Etusivu

Palvelut

Paketit

Blogi

Yritys

Ota yhteyttä

Tietosuojaseloste

Evästeasetukset

Sähköposti Instagram LinkedIn

© 2025 Preferia Creative

alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      • Valokuvaus ja videot
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen