Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Sisällöntuotanto

Artikkelit, blogit, referenssit, asiakascaset, copywriting, verkkosivujen tekstit.

Laadukkaan sisällön tuottaminen vahvistaa brändiäsi. Taitavasti muotoillut, ammattilaisen kirjoittamat tekstit herättävät lukijoissa voimakkaita tunteita, argumentoivat vakuuttavasti ja edistävät parhaimmillaan lähes minkä tahansa tuotteen myyntiä. Mikä tärkeintä, korkeatasoiset sisällöt ovat ilo silmälle ja heijastavat yrityksesi ammattimaisuutta.

Sisällöntuotanto yritykselle kannattaa aina. Olipa kyseessä sitten informatiivinen blogikirjoitus, tunteita herättävä lehtiartikkeli tai myyntiä edistävä copywriting, autan tavoittamaan ja puhuttelemaan kohderyhmäsi toivomallasi tavalla. Julkaisun alustasta ja tavoitteista riippuen tuotan sisältöjä myös hakukoneoptimoituina.

Lue myös:

  • 5 syytä hyödyntää asiakastarinoita ja asiakasreferenssejä markkinoinnissa
  • 5 vinkkiä yritysblogin kirjoittamiseen
  • Tuotatko sisällöt yrityksesi kotisivuille? Näille vinkeillä onnistut sisällöntuotannossa!
Haluan kuulla lisää
kirjoitustyöt sisältömarkkinointi preferia creative

Preferian sisällöntuotannon palveluiden tarjonta kattaa laajasti erilaiset sisältölajit

  • dbschenker referenssit henkilökuva

    Yritysartikkelit

    DB Schenker markkinoi menestystään vuosittaisessa TEP-tutkimuksessa

    Logistiikkayhtiö DB Schenker menestyi erinomaisesti vuoden 2023 Työelämän Päättäjät -tutkimuksessa. Yhtiö tilasi Preferialta kattavan artikkelikokonaisuuden, joka toteutettin yhdessä valokuvaaja Janne Savonin kanssa.

    Lue lisää >>

  • alt=””

    Verkkosivujen tekstit

    Etelä-Suomessa toimiva rakennusalan yritys ponnisti sisältöuudistuksella hakutulosten kärkeen

    Preferia toteutti Uudenmaan Rala Palveluille laajan, noin 40 sivua kattavan avainsanatutkimuksen, jonka perusteella yhtiön verkkosivuston rakennetta selkeytettiin ja sisällöt kirjoitettiin uudelleen. Koko uudistuksen keskeisenä tavoitteena oli rakentaa sisällöistä yhtenäinen, hakukoneoptimoinnin ja käyttäjäystävällisyyden huomioiva kokonaisuus.

    Lue lisää >>

  • osatek referenssit mediatiedote

    Uutiset

    Osatek sai Preferialta apua liiketoimintakaupan uutisointiin

    Lietolainen korkeapainehydraulikan työkaluihin ja palveluihin erikoistunut Osatek osti keväällä 2024 Ab Hedtec Oy:n työkaluliiketoiminnan. Preferia auttoi yhtiöitä kauppaan liittyvässä uutisoinnissa ja viestinnässä.

    Lue lisää >>

  • alt=””

    Mediatiedotteet ja hankeviestintä

    Mediaviestintää ja sisältösuunnitelma terminaalihankkeen tueksi

    DB Schenker avaa tammikuussa 2025 uuden terminaalin Seinäjoen Roveksessa. Preferia auttoi yhtiötä laatimaan mediaviestintä– ja sisältöstrategian, joka kattoi muun muassa sisällöntuotantoa projektin etenemisestä.

    Lue lisää >>

  • alt=””

    Työntekijätarinat

    Tocca Group työllisti kreikkalaiset ravintola-alan ammattilaiset Suomen Lapissa

    Lapin lumo ja Tocca Group avasivat ovet Andylle ja Vassiliannalle, kahdelle ravintola-alan ammattilaiselle, jotka työskentelevät Tocca Groupin vuokratyöntekijöinä Rovaniemellä. Preferia tuotti Toccalle suomen- ja englanninkieliset työntekijätarinat, jotka vahvistavat Tocca Groupin brändiä luotettavana työnantajana ja henkilöstövuokrauksen kumppanina.

    Lue lisää >>

  • alt=””

    B2B-asiakastarinat

    Monikielinen toteutus pohjoismaiselle yleisölle

    Preferia toteutti keväällä 2023 DB Schenkerille kattavan asiakastarinan yhteistyöstä terästeollisuusyhtiö Ovakon kanssa. Suomeksi ja englanniksi tuotettu artikkeli lokalisoitiin myöhemmin kaikille pohjoismaisille kielille.

    Lue lisää >>

  • alt=""

    Kuluttaja-asiakastarinat

    Valokeilassa asiakkaiden ääni – ja kuulo

    Preferia tuotti kuuloalan asiantuntijayritys Uusikuulolle artikkelisarjan, jossa pääostettiin tyytyväisten kuluttaja-asiakkaiden tarinat. Tavoitteena oli rakentaa luottamusta ja tarjota lukijoille samaistuttavaa sisältöä, joka tekee kuulonhuollosta ja kuulolaitteiden hankinnasta helpommin lähestyttävää.

    Lue lisää >>

  • osatek referenssit kirjoitustyöt

    Hakukoneoptimoidut sisällöt

    Momenttiavaimien kalibrointipalvelulla hakutulosten kärkeen

    Osatek halusi markkinoida kalibrointipalveluaan ja ohjata liikennettä hakukoneista kalibrointiaiheisilla hakusanoilla. Preferian toteuttama hakukoneoptimoitu artikkeli nosti yhtiön kalibrointiartikkelin Googlen kärkisijalle vain muutamassa viikossa.

    Lue lisää >>

Kiinnostaako sisällöntuotanto?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Laadukasta sisällöntuotantoa nopeasti ja vaivattomasti.

Iskevien ja mielenkiintoa herättävien sisältöjen tuottaminen on taitolaji. Anna minun loihtia kirjoitukset puolestasi ja keskity ydintoimintaasi. Kynästäni irtoavat niin artikkelit, blogit, yritystarinat, referenssitekstit, henkilötarinat, tuote-esittelyt, asiakaspolkuja huomioivat copy-tekstit kuin laajat verkkosivujen tekstit.

Yksittäisten sisältöjen lisäksi saat kauttani eri sisältöformaatteja yhdistelevät sisältömarkkinoinnin palvelut:

  • sosiaalinen media
  • uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • white paperit ja ladattavat oppaat
  • mediaviestintä
Haluan kuulla lisää

Sisällöntuotanto – usein kysyttyä

Laadukkaat tekstit antavat yritykselle kasvot. Taitava kirjoittaja omaksuu asiakasyrityksen brändin ja osaa tuottaa varta vasten sen kohderyhmille tarkoitettuja sisältöjä. Ammattilaisen kirjoittamilla sisällöillä varmistetaan, että yrityksen viesti välitetään paitsi laatu ja kiinnostavuus edellä, tarvittaessa myös hakukoneystävällisesti.

Sisällöntuotannon ulkoistaminen voi olla ajankohtaista, jos yritys haluaa varmistaa, että tekstit…

  • ovat sisällöltään ja tyyliltään tarkoituksenmukaiset
  • tuotetaan järjestelmällisesti
  • kirjoitetaan ripeästi suunnitellussa aikataulussa
  • täyttävät niille asetetut tavoitteet

Laadukaskaan teksti ei toimi, jos se julkaistaan väärään aikaan väärässä paikassa. Sisällöntuottajat tuntevat eri sisältötyyppien ja julkaisualustojen muodolliset vaatimukset ja osaavat kertoa, millainen tarina käsiteltävän aiheen ympärille kannattaa rakentaa.

Hyvä käytännön esimerkki löytyy esimerkiksi blogi- ja uutisjulkaisujen välillä: siinä missä blogikirjoitukset korostavat usein vahvasti kirjoittajan persoonaa, vaativat uutishuoneissa julkaistavat artikkelit selkeämpää ja korrektimpaa lähestymistapaa.

Kirjoittajat osaavat kertoa myös eri julkaisualustojen teknisistä ominaisuuksista ja mahdollisuuksista, joita ne tarjoavat sisältömarkkinoinnille.

Selvitä kirjoittajan kanssa heti aluksi, mihin tarkoitukseen teksti kirjoitetaan ja mitä sillä tavoitellaan. Näin sisältö osataan tuottaa haluttu kohderyhmä huomioiden. Tavoitteesta riippuen tekstiä on hyvä täydentää myös laadukkailla video- ja valokuvilla.

Sisällöntuotannon prosessia nopeuttaa, jos kirjoittaja saa sinulta mahdollisimman kattavat taustatiedot heti tarjouspyynnön yhteydessä. Kun olet hyväksynyt tarjouksen, alkaa itse sisällön tuottaminen. Aiheesta riippuen kirjoittaja voi pyytää sinulta haastatteluajan, taustamateriaalia tai muuta aineistoa kirjoitustyönsä tueksi. Mikäli olet tilannut hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, saatetaan tässä kohtaa toteuttaa mahdollinen avainsanatutkimus sisällöntuotannon pohjaksi.

Kun työ on valmis, saat sen kommentoitavaksi. Monen kirjoittajan kanssa on mahdollista sopia erikseen tekstin toimittamisesta eteenpäin tai sen julkaisusta alustallasi.

Sisällöstä ja laajuudesta riippuen prosessi voi kestää muutamasta päivästä noin kahteen viikkoon. Sisältöjen tuottaminen on huolellisuutta vaativa prosessi, jossa aikaa ei vie vain tekstin kirjoittaminen, vaan myös taustatyöt sekä mahdolliset työkohtaiset lisäykset kuvituskuvista metateksteihin. Myös mahdollinen hakukoneoptimointi ja avainsana-analyysi vaativat prosessissa oman aikansa.

Myös kommentointikierros, haastattelut ja muut mahdolliset tausta-aineistojen käsittelyt ovat oleellinen osa kirjoitusprosessia. Mitä nopeammin yhteistyötä vaativissa prosessin osissa päästään etenemään, sitä nopeammin artikkelit ja muut sisällöt valmistuvat. Lopputulos kuitenkin palkitsee ja on taatusti odottamisen arvoista!

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Varauduthan siis tarjoamaan tarvittavat tiedot ja tausta-aineistot sisällöntuotannon tueksi, jos aihe sellaisia vaatii. Mikäli sinulla on aineistoja jo valmiiksi olemassa, ottaa kirjoittaja ne mieluusti vastaan ja perehdyttäväkseen jo tarjouspyynnön yhteydessä. Näin sinulle osataan tarjota kokonaisuus, joka varmasti palvelee tarkoitustaan.

Jos sisällöntuotannon työ sisältää henkilöhaastattelun, työtä nopeuttaa huomattavasti, mikäli haastateltavalla on etukäteen tieto tulevasta artikkelista, sen tarkoituksesta ja haastattelun tarpeesta. Sisällöntuotanto voi kohdata yllättäviä käänteitä, jos taustavalmistelujen jälkeen huomataan, ettei suunniteltu haastattelu syystä tai toisesta toteudukaan. Erityisesti yritysten omien asiantuntijoiden henkilöhaastattelut, blogit ja muut asiantuntijakirjoitukset on hyvä varmistaa haastateltavilta etukäteen.

Ennen sisällöntuotannon aloittamista sisällöille kannattaa asettaa selkeä tavoite. Yleisimmin mittarina toimii julkaisujesi kattavuus ja näkyvyys, mutta sisällöstä ja tavoitteista riippuen onnistumista voidaan mitata myös esimerkiksi konversioina tai sitoutumisena.

Mikäli sisällöntuotannon yhteydessä on sovittu hakukoneoptimoidusta sisällöstä, saat usein kirjoittajalta selkeän raportin ja seurannan säännöllisin väliajoin sisältöjen toimivuudesta.

Suosittelen pitkäjänteisen sisältömarkkinoinnin rinnalle aina markkinointistrategian laatimista.

Jo vain! Tutustuthan tällöin tarkemmin pakettiratkaisuihini. Räätälöin juuri sinulle sopivan sisällöntuotannon ja markkinointiviestinnän palvelukokonaisuuden, joka kattaa haluamasi määrän artikkeleita, tekstisisältöjä sekä muita sisältömarkkinoinnin palveluita.

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen