Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Uutiskirjeet ja sähköposti-
markkinointi

Uutiskirjeet ja
sähköposti-
markkinointi

Uutiskirjeet, sähköpostimarkkinointi, asiakaskirjeet.

Sosiaalisen median, hakukonemarkkinoinnin ja bannerimainonnan rinnalla yksi digimarkkinoinnin väline pitää yhä pintansa – sähköposti! Sähköpostimarkkinointi on edelleen suosittu ja tehokas tapa yrityksille jakaa asiakkailleen ajankohtaista tietoa, tarjouksia ja muita hyödyllisiä sisältöjä. Säännölliset uutiskirjeet auttavat vahvistamaan brändiä ja rakentavat luottamusta asiakkaisiin – ja mikä parasta, moniin muihin kanaviin verraten ne ovat erittäin kustannustehokas keino markkinoida yritystäsi.

Autan sinua ja yritystäsi laatimaan selkeän strategian, tavoitteet ja suunnitelman sähköpostimarkkinoinnillesi. Tarjoan ratkaisuja uutiskirjeiden suunnittelusta kampanjoiden mittaamiseen ja optimointiin, jotka sopivat juuri sinun yrityksellesi.

Lue myös:

  • Pieni yritys ja sähköpostimarkkinointi: 10 yleistä kysymystä
  • Näin kasvatat uutiskirjeesi tilaajalistaa – lue 8 vinkkiä!
Haluan kuulla lisää
uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi digimarkkinointi preferia creative

Kaipaatko inspiraatiota uutiskirjeisiin?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Sähköposti on suosittu ja kustannustehokas väline markkinoida.

Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet ovat tehokas tapa viestiä ja vaikuttaa niin pienille järjestöille, kansainvälisille suuryrityksille kuin voittoa tavoittelemattomille organisaatioille. Tarkka data tehostaa sähköpostimarkkinointikampanjoiden seurantaa. Uutiskirjeiden lähettämiseen tarkoitetut sovellukset kertovat usein hyvinkin tarkasti, kuinka moni vastaanottajista avaa viestin, klikkaa sen linkkejä tai suorittaa jonkun muun toivotun toiminnon.

Autan sinua luomaan houkuttelevia uutiskirjeitä, jotka tukevat yrityksesi viestintää, lisäävät tavoitteidesi mukaisia konversioita ja sitouttavat asiakkaitasi. Tarjoan yrityksille myös kaikki muut uutiskirjeiden sisällöntuotantoon tarvittavat palvelut:

  • sisällöntuotanto
  • digimainonta
Haluan kuulla lisää

Usein kysyttyä

Sähköpostimarkkinointi on yrityksille tehokas ja kannattava tapa markkinoida omia tuotteita ja palveluita. Se mahdollistaa suoran ja henkilökohtaisen – tarvittaessa automatisoitavan – yhteydenpidon asiakkaisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. Nykyiset uutiskirje- ja sähköpostimarkkinoinnin työkalut mahdollistavat myös viestien räätälöinnin vastaanottajan tietojen perusteella, mikä lisää sähköpostimarkkinoinnin persoonallisuutta.

Perinteisiin mainoskanaviin, kuten painettuihin mainoksiin tai televisiomainontaan verrattuna, sähköpostimarkkinointi on kustannustehokasta. Sähköpostitse tapahtuvat yhteydenotot mahdollistavat suuren yleisön tavoittamisen ilman suurta mainosbudjettia. Monesta muusta markkinointikanavasta poiketen sähköpostimarkkinointi mahdollistaa myös viestien ajastamisen ja kohdentamisen oikeille yleisöille haluttuun aikaan.

Lisäksi sähköpostimarkkinointi mahdollistaa vastaanottajien toiminnan seuraamisen ja kampanjoiden tarkan analysoinnin. Yritys voi seurata niin viestiensä avausprosentteja, klikkausmääriä kuin konversioprosentteja. Näin saadaan arvokasta tietoa kampanjoiden toimivuudesta ja tehokkuudesta. Tietoa pystytään hyödyntämään tulevien kampanjoiden kehittämisessä ja optimoinnissa.

Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirje eivät tarkoita täysin samaa asiaa, vaikka termejä näkeekin toisinaan käytettävän ristiin. Ero käy parhaiten ilmi viestien sisällöstä, vastaanottajista ja käyttötarkoituksesta: siinä missä uutiskirjeet ja niiden sisältö kohdistetaan pääosin voimassa olevan asiakassuhteen tai erikseen annetun suostumuksen perusteella, voidaan sähköpostimarkkinoinnilla herättää laajemman yleisön mielenkiinto.

Uutiskirjeet ovat sähköpostimarkkinoinnin yksi muoto. Ne ovat yleensä säännöllisiä sähköpostiviestejä, jotka sisältävät tiedotusta, ajankohtaista tietoa yrityksestä tai muuta asiakassuhteen kannalta hyödyllistä sisältöä, kuten palveluihin liittyviä vinkkejä tai oppaita. Uutiskirjeen vastaanottajat ovat tyypillisesti yrityksen nykyisiä asiakkaita, sidosryhmiä tai muita vastaanottajia, jotka ovat antaneet erillisen uutiskirjetilauksen kautta luvan markkinointiviesteille. Uutiskirjeitä lähetetään usein myös säännöllisin väliajoin, esimerkiksi kerran kuussa.

Sähköpostimarkkinoinniksi sen sijaan voidaan lukea myös muu sähköpostitse lähetettävä markkinointiviestintä, joka ei perustu olemassa olevaan asiakassuhteeseen. Viestien lähettäminen voi olla sallittua ilman erillistä lupaa tiettyjen ehtojen täyttyessä.

Sähköpostimarkkinointi kuluttajille ilman etukäteen annettua suostumusta ei ole sallittua. Markkinointilupaa voidaan pyytää esimerkiksi palvelun tai tuotteen oston yhteydessä. Lisäksi kuluttajalla on oltava selkeä mahdollisuus sähköisten markkinointiviestien peruuttamiseen. Sähköisestä suoramarkkinoinnista kuluttajille voi lukea lisää muun muassa Kilpailu- ja kuluttajaviraston sekä Tietosuojavaltuutetun sivuilta.

B2B-sähköpostimarkkinointi voi sen sijaan olla tiettyjen ehtojen täyttyessä sallittua ilman aiempaa asiakas- tai tilaajasuhdetta. Ilman etukäteissuostumusta yrityksen työntekijälle voidaan markkinoida tuotteita tai palveluita, jos kyseiset tuotteet tai palvelut liittyvät aidosti vastaanottajan työtehtäviin, vastuualueeseen tai asemavaltuutukseen yrityksessä. Myös tällöin B2B-sähköpostimarkkinointia tulee kohdentaa työsähköpostiosoitteisiin.

Vaikka sähköpostimarkkinointi ilman suostumusta olisikin tietyissä tilanteissa mahdollista, kannattaa huomioida, että laadukkaille ja ajantasaisille listoille kohdennettu sähköpostimarkkinointi tuottaa usein parhaat tulokset. Suostumus kannattaakin kerätä aina, jos se suinkin on mahdollista.

Koska uutiskirjeiden kohdeyleisöt vaihtelevat, täydellisesti toimivaa lähetysajankohtaa on vaikea määrittää. Olennaista on ymmärtää, kenelle uutiskirjeitä lähetetään – ja miksi? Mikäli uutiskirjeen kohderyhmää ovat yritysasiakkaat, he lukevat viestisi todennäköisimmin toimistoaikojen puitteissa. Kuluttajille, järjestöjen jäsenille tai harrastajille paras lähestymisajankohta voi sen sijaan olla työaikojen ulkopuolella.

Nyrkkisääntönä voidaan todeta, että viikon alku ja loppu eivät ole (ainakaan B2B-markkinoinnissa) paras ajankohta lähettää uutiskirjeitä. Maanantaina markkinointiviestit eivät ole viikonloppuvapaalta palaavan työntekijän prioriteetti numero yksi. Perjantaina ajatukset ovat herkästi jo toisaalla kuin työasioissa.

Myös kellonaikoihin kannattaa kiinnittää huomiota. Monet ihmiset käyvät sähköpostinsa läpi heti työpäivän aluksi. Iltapäivällä päivän työtehtävät voivat olla ohi, jolloin aikaa uutiskirjeiden lukemiseen voi olla enemmän. Lounastauko sen sijaan ei välttämättä ole se hetki, jolloin sähköposteja halutaan selailla.

Mikä tärkeintä, tarjoavat uutiskirjetyökalut laadukasta dataa, jonka avulla voidaan määrittää tehokkain lähetysajankohta halutulle kohderyhmälle. Sähköpostikampanjoiden menestystä on syytä seurata esimerkiksi arvioimalla avaus- ja klikkausprosentteja. Uutiskirjeissä kannattaa lisäksi hyödyntää A/B-testejä, joiden avulla käyttäjien aktiivisuutta ja toimintaa eri lähetysajankohtien välillä voidaan vertailla.

Uutiskirjeiden tehokkuuden mittaaminen ja seuranta auttavat mukauttamaan sisältöä ja viestintää kohdeyleisön tarpeisiin vastaavaksi.

Yksi keskeisimmistä mittareista on sähköpostien avausprosentti (OR), joka mittaa, kuinka moni vastaanottaja avasi sähköpostiviestin suhteessa lähetettyjen viestin määrään. Korkeasta avausprosentista voi päätellä, onko viesti herättänyt vastaanottajista kiinnostusta. Matala avausprosentti sen sijaan voi viitata huonoon otsikkoon tai kohdentamiseen.

Klikkausprosentti (CTR) kertoo, kuinka moni vastaanottaja klikkasi uutiskirjeen sisältämiä linkkejä. Korkea CTR voi osoittaa, että viestin sisältö on ollut kiinnostavaa tai relevanttia, sillä se on houkutellut vastaanottajia jatkamaan uutiskirjeestä haluttuun osoitteeseen. Matala CTR sen sijaan voi tarkoittaa, että uutiskirje ei ole tarjonnut vastaanottajille riittävästi arvoa tai muita syitä ohjautua uutiskirjeestä eteenpäin.

Konversioprosentti mittaa, kuinka moni vastaanottaja suoritti uutiskirjeen perusteella halutun toiminnon. Tällaisia toimintoja voivat olla lomakkeiden täyttämiset, rekisteröitymiset tai ostokset verkkokaupassa. Korkea konversioprosentti tarkoittaa, että sähköpostimarkkinointi tuottaa haluttuja tuloksia – olettaen, että tavoitteet sähköpostikampanjalle on määritetty oikein.

Lisäksi sähköpostimarkkinoinnissa voidaan seurata esimerkiksi uutiskirjeiden uudelleenjakamisprosenttia ja peruutusprosenttia. Nämä luvut kertovat, mikäli uutiskirjeen sisältö oli niin kiinnostavaa tai arvokasta, että vastaanottajat halusivat jakaa sen eteenpäin muille. Peruutusprosentti voi viitata siihen, että uutiskirje ei vastannut vastaanottajien odotuksia tai sen sisältöä ei pidetty relevanttina.

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen