Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Ulko- ja printtimainonta

Ulko- ja
printti-
mainonta

Printtimainonta, ulkomainonta, mainostaulut, lehtimainokset.

Ulko- ja printtimainonta ovat klassisia markkinoinnin muotoja, jotka ovat kestäneet tehokkaasti aikaa ympäröivän maailman digitalisoituessa. Suuret ulkomainospinnat, mainostaulut ja printtimedia mainoksineen kiinnittää yhä edelleen suuren yleisön huomion. Laajan tavoittavuuden lisäksi erityisesti printtimainonta tarjoaa yrityksille potentiaalisia kohdennusmahdollisuuksia.

Visuaalisesti vaikuttava mainonta on aistillinen ja erottuva kokemus, joka luo brändillesi näkyvyyttä, tunnettuutta ja tietoisuutta. Yhdessä monikanavainen ulko- ja printtimainonta muodostavat vahvan markkinoinnin paketin ja pohjan mainoskampanjalle, joka tavoittaa vastaanottajansa päivittäisten rutiinien keskellä.

Haluan kuulla lisää
ulko ja printtimainonta taittotyöt preferia creative

Haluaisitko kuulla lisää ulko- ja printtimainonnansta?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Oikein kohdennettu mainonta tavoittaa – myös ulkona ja printtinä.

Kaikki mainonta ei ole vielä digialustoilla – ja hyvä niin! Oikeisiin ympäristöihin ja alustoihin kohdennettu mainonta on visuaalisesti läsnä arjen keskellä ja ostopäätöksen hetkellä. Huolellisesti suunnitellut, laadukkaat ja tunteisiin vetoavat printti-, katu- ja muut mainokset erottuvat visuaalisen vetovoimansa ansiosta ja herättävät suurta mielenkiintoa.

Autan yrityksiä printti- ja ulkomainonnan kokonaisvaltaisessa suunnittelussa ja huolellisessa toteutuksessa. Kasvatetaan yhdessä brändisi tunnettuutta, tavoitetaan haluamasi kohderyhmät ja jalkautetaan brändisi sinne, missä yleisösi viettää aikaa.

Muistathan myös muut palveluni, jotka tukevat menestyvää ulko- tai printtimainoskampanjaa:

  • sisällöntuotanto
  • digimainonta
  • sosiaalinen media
Haluan kuulla lisää

Ulko- ja printtimainonta – usein kysyttyä

Printti- ja ulkomainonnan kampanjalle tulee asettaa selkeät tavoitteet, kuten brändin tunnettuuden kasvattaminen, tuotemyynnin lisääminen tai tietyn mielikuvan viestintä. Tavoitteet ohjaavat koko kampanjan suunnittelua aina oikeiden mediakanavien ja mainospaikkojen valinnasta kampanjan ydinviestin terävöittämiseen. Kampanjan tuloksia on myös syytä mitata, seurata ja arvioida säännöllisesti suhteessa asetettuihin tavoitteisiin.

Myös tarkka käsitys kampanjan kohderyhmästä auttaa suunnittelemaan tavoittavan ja huomiota herättävän mainoskokonaisuuden. Ulko- ja printtimainonnan tulisikin olla kohderyhmäanalyysin pohjalta valittu mainonnan ratkaisu. Tällöin mainonta osataan suunnitella, sijoittaa ja kohdentaa oikein kohderyhmän aiemman käyttäytymisen ja kiinnostuksenkohteiden perusteella.

Mitä laajempia kuvapintoja mainonnassa hyödynnetään, sitä olennaisempaa on panostaa myös mainonnan visuaaliseen suunnitteluun. Printti- ja ulkomainonta perustuu vahvasti visuaaliseen vetovoimaan, minkä vuoksi mainonnan houkutteleva ja informatiivinen ulkoasu on tärkeää. Kuvat, fontit, värit ja asettelu tulee valita huolellisesti, jotta ne tukevat brändiä ja aikaansaavat mainoksen vastaanottajassa halutun reaktion.

Yksi printtimainonnan perinteisimmistä muodoista on ilmoitusmainonta, joka käsittää mainokset sanomalehdissä, aikakauslehdissä ja muiden painettujen julkaisujen sivuilla. Visuaalisesti näyttävä printtimainos on oiva keino erottua ja kertoa yrityksesi brändistä, palveluista ja tuotteista. Printtimediasta ostettujen ilmoituspaikkojen lisäksi mainokset voidaan jakaa esimerkiksi erillisinä, painetun julkaisun mukana jaettavina mainosliitteinä.

Printtimedia soveltuu hyvin myös artikkelimaiseen natiivimainontaan ja advertoriaaleihin. Painetussa mediassa natiivimainontaa voidaan esittää visuaalisten mainosten sijaan myös artikkeleiden tai sisältöjen muodossa, jotka ovat yhdenmukaisia lehden sisällön kanssa. Muun printtisisällön joukkoon saumattomasti sulautuva natiivimainonta on parhaimmillaan huomaamaton tapa viestiä lukijoille mainostajan tuotteista tai palveluista.

Kiinnostuitko artikkelipohjaisesta mainoksesta? Lue lisää eri sisältömarkkinoinnin ratkaisuista ja ota yhteyttä – rakennetaan yhdessä sinun ja yrityksesi asiantuntijakuvaa korostava mainoskampanja.

Printtimedia on monikäyttöinen mainosalusta, jolla julkaisun levikistä riippuen voidaan tavoittaa joko todella laajoja tai tarkkaan kohdennettuja yleisöjä. Paikallis- ja aikakauslehdet ovatkin erinomainen alusta tavoittaa lukijoita paikallisesti tai kiinnostuksenkohteen perusteella. Painetuilla julkaisuilla on perinteisesti myös hyvin vakiintunut lukijakunta, minkä ansiosta niiden kohderyhmät ovat varsin staattisia ja siten tehokkaasti tavoitettavissa.

Printtimainonnalla tavoitat myös yleisöjä, jotka saattavat jäädä digitaalisen mainonnan ulottumattomiin. Painetut julkaisut ovat säilyttäneet digikanavien keskellä paikkansa luotettavina tiedonlähteinä, joissa mainostaminen on yhä laadun ja uskottavuuden merkki. Laatu onkin suurin syy, miksi monet yritykset panostavat maksetun mainonnan lisäksi printtimedioiden tarjoamaan ansaittuun medianäkyvyyteen.

Printissä mainostamisen kannattavuus riippuu pitkälti kampanjan tavoitteista ja kohdeyleisöstä. Printtimainonnan hintalappu nousee heti, jos mainokselle halutaan valtakunnallisesti kattavaa näkyvyyttä ja suuri levikki. Jos budjetti on rajallinen ja kohderyhmä tiedossa, mainonnan tulosta voidaan tehostaa kohdentamalla mainokset esimerkiksi paikallis- tai ammattimedioihin. Markkinointia kohdennettaessa kannattaa tutustua myös digitaalisiin mainosalustoihin ja -vaihtoehtoihn.

Tarkkaan harkittu mainosviesti ja visuaalinen suunnittelu ovat avainasemassa huomiota herättävän ulkomainonnan onnistumisessa. Sisältöjen tulee paitsi herättää kohdeyleisössä mielenkiintoa, myös palvella etukäteen asetettuja mainonnan tavoitteita. Samalla mainoskampanjan budjetti tulee laatia siten, että etukäteen asetetut, mitattavissa olevat tavoitteet voidaan täyttää.

Kun suunnittelu on valmis, on aika siirtyä toteutusvaiheeseen. Viimeistään tässä vaiheessa valitaan sopivat mainospaikat, kuten mainostaulut, kadunvarsimainokset tai muut mainospinnat ja tuotetaan niihin tarvittavat mainosmateriaalit. Toteutusvaiheessa kannattaa kiinnittää huomiota jatkuvuuteen: erityisesti digitaalisia aineistoja viimeisteltäessä kannattaa pitää mielessä takaportti sille, että kampanjan aineistoja voidaan hyödyntää myös tulevaisuudessa.

Ehdottomasti! Digitaalisuus, interaktiivisuus ja liikkuva kuva ovat tuoneet mainontaan valtavasti uusia mahdollisuuksia. Elävät mainospinnat mahdollistavat muun muassa dynaamisten, reaaliaikaisesti muuttuvien mainoskampanjoiden suunnittelun ja rakentamisen. Dynaamisissa mainoskampanjoissa sisältöjä voidaan päivittää esimerkiksi kellonajan, päivämäärän tai sään perusteella.

Kampanjan onnistumista voidaan arvioida ennalta määritettävien mittareiden, kuten asiakkaiden toiminnan ja vuorovaikutuksen perusteella. Asiakkaiden reaktioita, yhteydenottojen määrää, verkkosivujen liikennettä, sosiaalisen median sivun aktiivisuutta ja brändihakuja tarkkailemalla voidaan mitata, miten yleisön käytös on muuttunut mainoskampanjan myötä. Lopullisena onnistumisen mittarina toimii kuitenkin usein myynti. Miten kampanja vaikuttaa tuotteiden tai palveluiden myyntiin ja kuinka suuri osa kohdeyleisöstä muuttuu todellisiksi asiakkaiksi?

Mikäli ulko- ja printtimainokset eivät sisällä kampanjakohtaisia tarjouksia, räätälöityjä laskeutumissivuja tai muita mainontaan yhdistettäviä toimintakehotteita, voi mainonnan konversioiden seuranta olla haastavaa. Printti- ja ulkomainonnan tehokkuudesta voi kuitenkin saada käsityksen keräämällä suoraa palautetta esimerkiksi asiakaskyselyillä. Näin voit saada suuntaa antavan käsityksen siitä, kuinka moni on tullut tietoiseksi brändistäsi mainonnan kautta.

Viedään kampanjasi sinne, missä kohderyhmäsi on – mahdollisesti siis jopa kaikkiin edellä mainittuihin kanaviin! Autan sinua laatimaan kampanjallesi markkinointisuunnitelman, jossa asetetaan kampanjan tavoite, tunnistetaan kohderyhmä, aikataulu ja valitaan niiden pohjalta oikeat kanavat mittareineen.

Muista, että kampanjasi menestyksen kannalta myös toistolla on merkitystä. Eri kanavien hyödyntäminen takaa huomioarvon ja auttaa tavoittamaan laajoja yleisöjä.

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen