Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Digimainonta

Digimainonta, hakusanamainonta, retargeting, display-mainonta, Google Ads, bannerimainonta.

Hyvin suunniteltu digimainonta on yritykselle kultakaivos, joka tuo näkyvyyttä, vankistaa asiakaspohjaa ja lisää myyntiä. Digimainonnan avulla tavoitat haluamasi yleisön oikeassa paikassa oikeaan aikaan – oli kyseessä sitten maailmanlaajuinen asiakaskunta tai paikallinen yhteisö. Riippumatta siitä, omistatko pienen perheyhtiön, kukoistavan start-up-yrityksen tai suuren oman alasi toimijan, onnistunut digimainonta auttaa sinua ottamaan seuraavan loikan bisneksesi kanssa.

Autan sinua suunnittelemaan, kohdentamaan, mittaamaan, seuraamaan ja optimoimaan digimainonnan kampanjasi niin, että jokainen mainosbudjettiin sijoittamasi euro käytetään varmasti oikein. Saavutetaan kohdeyleisösi keskuudessa näkyvyys, jonka yrityksesi ansaitsee.

Haluan kuulla lisää
digimainonta digimarkkinointi preferia creative

Tutustu Preferian tyytyväisiin asiakkaisiin

  • tocca kansikuva

    Tocca Group

    Meta-mainontaa työntekijärekrytoinnin tueksi

    Tocca Group käynnisti alkuvuodesta 2025 kohdennetun Meta-mainoskampanjan tavoittaakseen infra-alan ammattilaisia eri puolilta Suomea akuuttiin työvoimatarpeeseen. Preferian laatimassa kampanjassa hyödynnettiin yksinkertaista Reels- ja Stories-videototeutusta sekä tarkkaa alueellista kohdennusta, joilla yhtiön viesti tavoitti oikeaan aikaan juuri oikeat tekijät. Kampanjan aikana Tocca Groupin infra-alan tehtäviin eri puolille Suomea haki lähes sata uutta työntekijää.

  • peakfysio refenssi hakusanamainonta

    Peak Fysio

    Paikallista hakusanamainontaa orgaanisen näkyvyyden tueksi

    Järvenpäässä toimiva hyvinvointialan yritys Peak Fysio halusi tehostaa paikallista uusasiakashankintaansa osana markkinointiviestinnän jatkuvaa kehittämistä. Preferia vastasi tarpeeseen rakentamalla tarkasti kohdennetun hakusanamainonnan kampanjan, joka täydensi luontevasti yrityksen orgaanista verkkosisältöä. Yhdessä toimenpiteet vahvistivat merkittävästi Peak Fysion hakukonenäkyvyyttä ja lisäsivät verkkosivuilla tehtyjen ajanvarausten määrää.

Haluaisitko kuulla lisää digimainonnasta?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Kohdennettua mainontaa haluamallesi yleisölle.

Digimainonta on oikein toteutettuna äärimmäisen tehokas markkinointikeino. Monipuoliset kohdentamisvaihtoehdot, tarkat seurantamahdollisuudet ja mainosbudjetin joustavuus takaavat, että markkinoinnin toimenpiteesi eivät jää vain näennäiseksi ponnisteluksi. Onnistunut digimainonta ei vain lisää brändisi näkyvyyttä verkossa – se auttaa kaappaamaan jalansijaa markkinoilla, houkuttelee uusia asiakkaita ja ennen kaikkea lisää myyntiäsi.

Suunnittelen, kohdennan ja ylläpidän digimainonnan kampanjasi tukemaan markkinoinnille asettamiasi tavoitteita. Muistathan myös muun digimainontaa ja -markkinointia tukevan palvelutarjontani:

  • sisällöntuotanto
  • uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • sosiaalinen media
  • white paperit ja ladattavat oppaat
Haluan kuulla lisää

Digimainonta – usein kysyttyä

Digitaalinen mainonta, eli digimainonta, on tehokas tapa tavoittaa kohdennettuja yleisöjä digitaalisia kanavia ja mainosalustoja hyödyntämällä. Digimainonta kattaa laajan valikoiman erilaisia mainosvaihtoehtoja, kuten display-bannerimainonnan, hakukonemainonnan ja sosiaalisen median mainonnan.

Oikein toteutettu digimainonta on…

  • monipuolinen ja joustava mainonnan muoto
  • tehokkaasti kohdennettavissa yleisön taustatietojen perusteella
  • uudelleenkohdennettavissa
  • kustannustehokasta
  • helposti mitattavissa

Yrityksille digimainonta on joustava ja monipuolinen mainonnan muoto, jonka avulla halutut kohderyhmät voidaan tavoittaa juuri heidän käyttämissään kanavissa. Digimainonta auttaa lisäämään brändin näkyvyyttä verkossa ja tuo yrityksen niin vanhojen kuin uusien asiakkaiden eteen. Varsinkin pienet ja uudet yritykset voivat hyötyä digimainonnasta kilpaillessaan isompia, alalla jo pidempään vaikuttaneita toimijoita vastaan.

Digimainonta on erityisen hyödyllistä, kun mainostaja haluaa tavoittaa tietyllä tapaa käyttäytyvän kohderyhmän tai demografisten ryhmien mukaan rajattavan yleisön. Google sekä eri sosiaalisen median palvelut, kuten Facebook, Instagram, LinkedIn ja TikTok, tarjoavat hyviä yleisön rajausvaihtoehtoja ja kohdennuskriteerejä. Myös perinteiset, tiettyjen aihealueiden ympärille rakennetut uutis- ja muut verkkosivustot myyvät mainospaikkoja, jotka tavoittavat tehokkaasti rajattuja kohdeyleisöjä.

Digimainonnan hyöty on digitaalisten asiakasprofiilien perusteella tehtävässä mainosten kohdentamisessa, mikä erottaa sen käyttömahdollisuudet esimerkiksi printti- ja ulkomainonnasta. Mainosten kohderyhmiä voidaan rajata tarkasti maantieteellisen sijainnin, käyttäjäkohtaisten kohdennusten (ikä, sukupuoli, kiinnostuksen kohteet), hakuintentioiden tai aiemman sivukäyttäytymisen mukaan.

Kohdentaminen mahdollistaa mainosten näyttämisen juuri niille yleisöille, jotka ovat todennäköisimmin kiinnostuneita mainostettavista yrityksestä, sen tuotteista ja palveluista. Kun mainokset tavoittavat oikean kohdeyleisön oikealla hetkellä, saavutetaan parempia tuloksia. Tämä auttaa myös optimoimaan mainosbudjetin tehokkaasti.

Mitä tarkemmin kohdeyleisö pystytään määrittelemään etukäteen, sitä tehokkaammin mainontaa voidaan kohdentaa. Kohderyhmää määriteltäessä voi pohtia muun muassa sitä…

  • kuka on kiinnostunut mainostettavista tuotteista tai palveluista?
  • pystytäänkö kohdeyleisöä erottelemaan esimerkiksi iän, sukupuolen tai sijainnin perusteella?
  • mistä muusta kohdeyleisö on kiinnostunut?
  • miten kohdeyleisö käyttäytyy verkossa? Käyttävätkö he tiettyjä alustoja tai palveluita – ja vieläpä tiettyyn aikaan päivästä, viikosta tai kuukaudesta?
  • hyödyntävätkö kohderyhmään kuuluvat hakukoneissa tiettyjä hakusanoja?

Kohderyhmien määrittelyyn ja kohdentamisen optimointiin kannattaa käyttää aikaa. Google ja muut dynaamisen mainostilan tarjoajat arvioivat verkostossaan julkaistavien mainosten laatua ja relevanssia. Hyvin luodut mainokset voivat saada Googlelta paremmat laatupisteet, mikä voi mahdollistaa mainonnan alhaisemmilla klikkauskohtaisilla kustannuksilla ja sijoittaa mainoksia paremmille paikoille.

Uudelleenmarkkinointi (retargeting/remarketing) mahdollistaa mainosten näyttämisen sellaisille käyttäjille, jotka ovat aiemmin vierailleet verkkosivustollasi. Tämä digimainonnan muoto auttaa muistuttamaan potentiaalisia asiakkaita tuotteista tai palveluista, joihin he ovat jo aiemmin osoittaneet kiinnostusta.

Mainostaminen on mahdollista esimerkiksi Googlen mainosverkostossa ja eri sosiaalisen median kanavissa. Palvelut tarjoavat mainostilaa alustoillaan, joita potentiaaliset asiakkaat käyttävät sivuillasi vierailun jälkeen.

Uudelleenmarkkinoinnin onnistuminen on ennen kaikkea kiinni siitä, miten mainoksia kohdennetaan aiemmin sivuilla vierailleille käyttäjille. Käytännön esimerkki avaa strategiaa paremmin:

Yrityksellä on asiakasprofiililtaan kolme potentiaalista, mutta erilaista asiakasta: 1) sivuilla nopeasti kääntynyt asiakas, 2) palveluita tarkemmin tutkinut asiakas ja 3) ostoskoriin tuotteen jo laittanut asiakas. Kenelle heistä kannattaa kohdentaa mainos, joka kertoo brändistä yleisellä tasolla? Kenelle sen sijaan muistuttava mainos siitä nimenomaisesta tuotteesta tai palvelusta, jota asiakas ehti jo ”hypistellä käsissään”?

Ensimmäiselle asiakasprofiilille voi olla kannattavaa kohdentaa yleistä brändimarkkinointia, joka pitää yrityksen nimen asiakkaan mielessä ja kannustaa vierailemaan sivustolla uudestaan. Kolmannelle asiakkaalle kohdennettava uudelleenmarkkinointi voi sen sijaan hyödyntää aiempia ostoaikeita. Muistuttava, kannustava ja oikeaan aikaan näytetty mainos voi auttaa viemään ostopäätökseen loppuun.

Mitä paremmin mainonnan kohderyhmä on määritelty, sitä paremmin se tavoittaa potentiaaliset asiakkaat. Oikein kohdennettu ja toteutettu kampanja tavoittaa oikean yleisön ja on siten usein myös kustannustehokasta.

Lisäksi digimainonta mahdollistaa useissa kanavissa mainosbudjettien joustavan skaalaamiseen, mikä tukee sen kustannustehokkuutta. Kustannustehokkaiden kampanjoiden ylläpito edellyttää kuitenkin säännöllistä ja huolellista mainonnan mittaamista. Jos tietyt mainokset tai kanavat eivät tuota hyviä tuloksia, on digimainoskampanjoita ja niihin käytettävää budjettia syytä hienosäätää. Tärkeintä on, että budjetti ja kustannukset suhteutetaan ennalta asetettuihin tavoitteisiin.

Kun digimainonnan kampanja käynnistetään, on tärkeää mitata ja seurata säännöllisesti sen tuloksia sekä onnistumista. Analysoimalla, mitkä mainokset ja kohdentamismenetelmät toimivat parhaiten, kampanjaa voidaan hienosäätää entistä tehokkaammaksi. Digimainonnan hyödyt perustuvatkin ennen kaikkea joustaviin optimointimahdollisuuksiin kampanjan aikana: niiden avulla kampanjointia voidaan tehostaa niin tulosten kuin käytettävän mainosbudjetin osalta.

Usein tärkeimmäksi tavoitteeksi ja mittariksi valikoituvat konversiot. Konversio on ennalta määritelty, mitattavissa oleva toiminto, kuten verkkosivuvierailu, yhteydenottopyyntö tai tuotteen osto. Verkkoseurantatyökaluja käyttämällä voidaan seurata, kuinka moni asiakkaista on päätynyt verkkosivuillesi mainosten ansiosta ja suorittanut muita haluttuja toimintoja.

Mainonnan tehokkuutta voidaan seurata myös muilla mittareilla, kuten klikkausprosentilla (CTR), mainonnan keskimääräisellä klikkauskustannuksella (CPC) ja mainosnäyttöjen määrällä. Nämä auttavat hahmottamaan, mitkä mainokset ja mainoskanavat toimivat parhaiten, ja mitkä mainoksista kaipaavat parannuksia.

Mainonnan tehokkuutta voidaan lisäksi mitata kahden tai useamman eri mainosversion tehokkuutta vertailevilla A/B-testeillä. Testien avulla eri mainosversioiden suorituskyvystä saadaan dataa, joka auttaa hahmottamaan, mitkä mainosversiot keräävät korkeimman klikkausprosentin tai johtavat muihin haluttuihin konversioihin. Datan perusteella mainonnan laatua voidaan kehittää vastaamaan paremmin yleisön tarpeita.

Viedään kampanjasi sinne, missä kohderyhmäsi on – mahdollisesti siis jopa kaikkiin edellä mainittuihin kanaviin! Autan sinua laatimaan kampanjallesi markkinointisuunnitelman, jossa kampanjan tavoite, kohderyhmä, aikataulu ja niiden pohjalta oikeat kanavat kirjataan auki.

Muista, että kampanjasi menestyksen kannalta myös toistolla on merkitystä. Eri kanavien aktiivinen hyödyntäminen takaa kampanjasi saaman huomion ja auttaa tavoittamaan laajoja yleisöjä.

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen