Siirry sisältöön
alt=""alt=””
  • PalvelutLaajenna
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
      Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
      Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
      Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
Varaa tapaaminen
alt=""alt=””

Markkinointisuunnitelma

Markkinointi-
suunnitelma

Suunnitelma markkinoinnin toteuttamiseksi.

Markkinointisuunnitelmassa siirretään markkinointistrategiassa määritellyt suuntaviivat käytännön toteutukseksi. Suunnitelma sisältää muun muassa aikataulut, vastuunjaon, kanavat ja sisällöt, joihin markkinoinnissa keskitytään. Toimenpidelistauksen sijaan kyse on aikataulutetusta, harkitusta ja helposti ylläpidettävästä kokonaisuudesta, joka auttaa toteuttamaan markkinointia johdonmukaisesti kohti haluttuja tuloksia.

Markkinointisuunnitelmaa voi ajatella eräänlaisena markkinoinnin to do -listana. Kun jokainen steppi on ennalta suunniteltu ja ylös kirjattu, sujuu markkinoinnin toteuttaminen jouhevasti ja linjakkaasti. Oikein laadittu markkinointisuunnitelma takaa, että jokainen yksittäinen toimenpide on tarkoituksenmukainen ja palvelee osaltaan suurempia markkinoinnille asetettuja tavoitteita.

Haluan kuulla lisää
Taulu, jossa on mind map sisältömarkkinoinnin strategiasta.

Markkinoinnin suunnitelma mielessä?

Varaa aika etätapaamiseen
Tilaa Preferian uutiskirje

Strategiasta kohti käytännön toteutusta.

Autan yritystäsi laatimaan käytännönläheisen markkinointisuunnitelman, jonka avulla saavutat markkinoinnille asetetut tavoitteet ja edistät omaa liiketoimintaasi. Markkinoinnin asiantuntijana autan arvioimaan, mitä sisältöjä, kanavia ja markkinoinnin keinoja juuri sinun yrityksesi markkinointisuunnitelmaan kannattaa sisällyttää.

Laadukasta markkinointisuunnitelmaa on helppo noudattaa itsenäisesti – minkä lisäksi autan mielelläni suunnitelman toimenpiteiden toteuttamisessa. Tutustu palvelutarjontaani ja kerro, mikäli voin auttaa viemään suunnitelmasi toteutukseen. Tiedustele myös kustannustehokkaita pakettiratkaisuja!

Haluan kuulla lisää

Markkinoinnin suunnitelma – usein kysyttyä

Markkinointisuunnitelma on käytännön työkalu, joka kokoaa yhteen yrityksen markkinoinnin toimenpiteet, aikataulut ja resurssit. Se perustuu markkinointistrategiaan ja auttaa viemään strategiset tavoitteet käytäntöön vaihe vaiheelta. Suunnitelmassa voidaan kuvata myös tärkeimmät kohderyhmät ja asiakasprofiilit sekä mittarit, joilla toimenpiteiden onnistumista seurataan.

Hyvin laadittu markkinointisuunnitelma tekee markkinoinnista johdonmukaista ja tavoitteellista. Samalla se tuo selkeyttä arkeen ja markkinoinnin toteuttamiseen.

Markkinoinnin aikataulutus ja etukäteissuunnittelu auttavat pitämään julkaisujen rytmin tasaisena ja sopivana. Näin markkinointi sitouttaa yleisöä pitkäjänteisesti ja ammattimaisesti sen sijaan, että se tuntuisi satunnaiselta tai jopa häiritsevältä.

Lisäksi suunnitelma tekee markkinoinnista helpommin hallittavaa ja vähentää kiireessä tehtyjen päätösten tarvetta. Lopputuloksena syntyy tehokkaampaa tekemistä, joka tukee markkinoinnille asetettuja ja liiketoimintaa tukevia tavoitteita.

Markkinointisuunnitelma tuo markkinointistrategian käytäntöön. Se kiteyttää strategian suuntaviivat konkreettisiksi toimenpiteiksi, aikatauluiksi, kanaviksi ja sisällöiksi. Suunnitelma on tyypillisesti lyhyemmän aikavälin, kuten kvartaalin tai puolivuotisen jakson ajalla tarkasteltava työkalu, jota voidaan muokata joustavasti käytettävissä olevien resurssien tai asiakaskäyttäytymisen muutosten mukaan.

Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monisivuinen dokumentti tai täynnä hienoja termejä. Tärkeintä on, että se palvelee juuri sinun yrityksesi arkea ja tavoitteita. Yksinkertainenkin suunnitelma voi olla tehokas, kun se vastaa peruskysymyksiin:

  • Missä kanavissa markkinoidaan?
  • Milloin markkinointia tehdään?
  • Mitä sisältöä tuotetaan?
  • Kuka on vastuussa markkinoinnista?

Asiantuntijan kanssa laadittu suunnitelma on hyvä ratkaisu myös tässä tilanteessa: se voidaan räätälöidä juuri sellaiseksi, että yrittäjän on helppo toteuttaa ja ylläpitää markkinointiaan itse, omaan arkeen ja resursseihin sopivalla tavalla.

Totta kai! Suunnitelman laatiminen auttaa jäsentämään markkinoinnin kokonaisuutta ja tuo tekemiseen ryhtiä, vaikka ulkopuolista apua ei olisi käytettävissä.

Asiantuntijan apu tuo suunnitelmaan usein merkittävää lisäarvoa. Yrityksen ulkopuolinen asiantuntija tuo myös objektiivisen näkökulman ja auttaa varmistamaan, että suunnitelma on realistinen, selkeä ja aidosti toteuttamiskelpoinen. Lisäksi asiantuntija auttaa tunnistamaan juuri yrityksesi tilanteeseen sopivimmat toimenpiteet, kanavat ja sisällöt sekä valita tehokkaimmat mittarit markkinoinnin vaikuttavuuden seuraamiseen.

Tehostetaan yrityksesi markkinointia yhdessä.

Autan sinua löytämään oikeat markkinoinnin ja viestinnän ratkaisut kohderyhmiesi tavoittamiseksi. Kerro minulle nykytilanteestasi ja ota yhteyttä helposti oheisella lomakkeella, soittamalla tai sähköpostitse. Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden sisällä.

Preferia Creative Oy / Konsta Hotti

+358 50 405 8874
konsta@preferia.fi

Preferia Creative - logo.
Preferia Creative Oy

Emalitehtaankatu 2 A, 2. krs

04410 Järvenpää

+358 50 405 8874

konsta@preferia.fi

Oletko jo tilannut Preferian uutiskirjeen?

Tilaa tuoreimmat markkinoinnin trendit ja viimeisimmät viestinnän näkemykset helposti suoraan sähköpostiisi. Uutena uutiskirjeen tilaajana saat sähköpostiisi myös henkilökohtaisen, rahanarvoisen erikoisedun!

Sisältömarkkinointi
  • Sisällöntuotanto
  • Mediaviestintä
  • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
  • White paperit ja ladattavat oppaat
Digimarkkinointi
  • Verkkosivut
  • Digimainonta
  • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Sosiaalinen media
Taittotyöt
  • Ulko- ja printtimainonta
  • Flyerit, julisteet ja esitteet
  • Käyntikortit
  • Tuoteluettelot
  • Presentaatiot ja esitykset
Strategiat ja suunnitelmat
  • Markkinointistrategia
  • Markkinointisuunnitelma
Preferia Creative
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Tietosuojaseloste
  • Evästekäytännöt
alt=""
Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
  • Palvelut
    • Sisältömarkkinointi
      • Sisällöntuotanto
      • Mediaviestintä
      • Asiakas- ja henkilöstöjulkaisut
      • White paperit ja ladattavat oppaat
    • Digimarkkinointi
      • Verkkosivut
      • Digimainonta
      • Uutiskirjeet ja sähköpostimarkkinointi
      • Hakukoneoptimointi
      • Sosiaalinen media
    • Taittotyöt
      • Ulko- ja printtimainonta
      • Flyerit, julisteet ja esitteet
      • Käyntikortit
      • Tuoteluettelot
      • Presentaatiot ja esitykset
    • Strategiat ja suunnitelmat
      • Markkinointistrategia
      • Markkinointisuunnitelma
  • Paketit
  • Blogi
  • Yritys
  • Ota yhteyttä
  • Varaa tapaaminen